SOBRE LA BELLESA
CAN FELIPA
2018-19

Mostra dels projectes seleccionats en la modalitat de Creació Artística presentats a Can Felipa seguint el lema "Sobre la bellesa" proposat per l'artista Rafel G. Bianchi. Amb la participació de Lucía Bayón, Alvaro Chior, José Fiol, Èlia Llach, Alba Mayol Curci, Jonathan Millán i Francisco Navarrete Sitja.
---
Muestra de los projectos seleccionados en la modalidad de Creación Artística presentados en Can Felipa siguiendo el lema "Sobre la belleza" propuesto por el artista Rafel G. Bianchi. Con la participación de Lucía Bayón, Alvaro Chior, José Fiol, Èlia Llach, Alba Mayol Curci, Jonathan Millán y Francisco Navarrete Sitja.

PUBLICACIÓ /PUBLICACIÓN


Frame

Foto: Marc Llibre

                                                                                 

AUGURI
Video Loop, 14 '

Lluny queda el temps on el vol dels ocells servien als àugurs per a endevinar el futur i que sovint feien referència a un adveniment. Examinant la direcció del vol o el cant, aquelles visions eren anomenades inauguracions.

Una petita papallona eleva el seu cos a la cruïlla de la llum d’on potser sorgeix o s’hi endinsa. Dedicada a un mateix moviment sense treva, en una temporalitat desorientada, vola en trànsit, en èxtasis. L’exitació  reitera el moviment que mou el moviment. Acostar-se i enlairar-se de nou, xocar de nou i traçar de cop un intens bucle en l’aire com una dansa. I maldestre, sempre la maldestresa de la pulsió febril.

Allò que s’inaugura és el que encara no està aquí, el lloc privilegiat i de revelació que es desplega i on el sentit no es conforma. Aquell lloc que abandona el parany de la paraula com la seva definició i deixa que allò desconcertant inauguri, encara en la seva permanència, encara en el seu defalliment , una intimitat primària de secreta bellesa.

---

AUGURIO 
Video Loop, 14 ' 

Lejos queda tiempo en que el vuelo de los pájaros servía a los agures para adivinar el futuro y que a menudo hacían referencia a un advenimiento. Examinando la dirección del vuelo o el canto, aquellas visiones eran llamadas inauguraciones.

Una pequeña mariposa eleva el cuerpo en la encrucijada de la luz de la que quizá surge o se adentra. Dedicada a un mismo movimiento sin tregua,  en una temporalidad desorientada, vuela en trance, en éxtasis. La excitación reitera el movimiento que mueve al movimiento. Acercarse y despegar de nuevo, chocar de nuevo y trazar de pronto un intenso bucle en el aire como una danza. Y torpe, siempre la torpeza de la pulsión febril.

Aquello que se inaugura es lo que aún no está ahí, el lugar privilegiado y de revelación que se despliega y donde el sentido no se conforma. Aquel lugar que abandona la trampa de la palabra como su definición y deja que lo desconcertante inaugure, aún en su permanencia, aún en su desvanecimiento, una intimidad primaria de secreta belleza. 



Edició video Marc Roca


Can Felipa La(b). 11/2019

Activitat de mediació entre entitats vinculades al barri del Poblenou a la Sala Oval de Musueu Nacional d'Art de Catalunya. MNAC. / Actividad relacionada: Actividad de mediación entre entidades vinculadas al barrio de Poblenou en la Sala Oval del Museu Naciona d'Art de Catalunya. MNAC.